sexta-feira, 12 de novembro de 2010

Phillip Toledano in: "Days with my father"



My Mum died suddenly on September 4th, 2006


After she died, I realized how much she’d been shielding me from my father’s mental state. He didn’t have alzheimers, but he had no short-term memory, and was often lost.
I took him to the funeral, but when we got home, he’d keep asking me every 15 minutes where my mother was. I had to explain over and over again, that she had died.
This was shocking news to him.
Why had no-one told him?
Why hadn’t I taken him to the funeral?
Why hadn’t he visited her in the hospital?
He had no memory of these events.
After a while, I realized I couldn’t keep telling him that his wife had died. He didn’t remember, and it was killing both of us, to constantly re-live her death.
I decided to tell him she’d gone to Paris, to take care of her brother, who was sick.
‘Days with my father’ is a journal.
A record of our relationship, and the time we spent over the last three years.
2006-2009


Published by Chronicle Books in 2010.

To view the complete project, please go to:

"Days with my father"













Minha mãe morreu repentinamente em 04 setembro de 2006
Depois que ela morreu, eu percebi o quanto ela estava protegendo-me do estado mental do meu pai. Ele não tinha Alzheimer, mas ele não tinha memória de curto prazo, e muitas vezes foi perdido.
Levei-o para o funeral, mas quando chegamos em casa, ele ficava me perguntando a cada 15 minutos, onde minha mãe estava. Eu tive que explicar várias vezes, que ela tinha morrido.

Esta notícia foi chocante para ele.

Por que ninguém lhe disse?

Por que eu não o tinha levado para o enterro?

Porque ele não a tinha visitado no hospital?
Ele não tinha nenhuma memória desses eventos.
Depois de um tempo, percebi que não podia continuar dizendo-lhe que sua esposa tinha morrido. Ele não se lembrava, e isso foi nos matando, por revivermos constantemente a sua morte.
Eu decidi dizer-lhe que ela tinha ido a Paris, para cuidar de seu irmão, que estava doente.
'Dias com o meu pai "é um blog.
Um registro de nosso relacionamento, e o tempo que passamos nos últimos três anos.

2006-2009

Bonjour Edward, 
Bonjour Phillip!

Nenhum comentário:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails